Mate Rimac glavna je tema ovoga tjedna objavljenog teksta u njemačkom Der Spiegelu, koji govori općenito o razvoju Rimac Automobila, njihovim automobilima, te znanju i iskustvu koje bi trebalo pogurati njihovog suvlasnika, Porsche, u baterijsko doba autoindustrije.
Tek deset godina stara kompanija pod vodstvom danas 33-godišnjeg Rimca, jedan je od najpoželjnijih partnera u autoindustriji, a šef Volkswagena Herbert Diess i Hyundaijev Chung Eui-sun nadaju se da bi im ekspertiza iz Svete Nedelje mogla pomoći “obraniti se” od izvjesnog proizvođača električnih automobila iz Kalifornije.
“Elon Musk s Balkana”, nadimak koji Matu Rimca u stranim medijima prati već godinama, još je jednom iskorišten i u ovom tekstu. Od njega se, kažu, u VW Grupi očekuje da im donese profitabilni koncept superautomobila u novu, baterijsku eru, razvijajući i poboljšavajući baterijske sklopove i kontrolere, elektroniku, pogonske sklopove i druge komponente. To će biti omogućeno prije svega slobodom koja postoji u Rimac Automobilima da se ponašaju poput startupa, a ne korporacije.
“Balkanski Musk” bi tako trebao, ako mu dioničari daju slobodne ruke, vlastoručno obraniti cijelu VW-ovu grupaciju, počevši s Porscheom, od naleta tržišnog lidera Tesle, kojeg vodi “pravi” Elon Musk. Osim toga, svojim bi naprednim komponentama trebao spasiti od propasti i mnoge manje proizvođače u njihovim tržišnim nišama, koji si ne mogu priuštiti razvoj komponenti na velikoj razini, a pritom ući u eru elektrifikacije i smanjenja emisija CO2.
Rimac bi svojim rješenjima za autoindustriju mogao postati prvi izbor, posebno za električne luksuzne i sportske automobile, kazao je za Der Spiegel analitičar Matthias Schmidt. Tvrtke kao što su Koenigsegg ili Aston Martin mogle bi prilagođavati Rimčevu platformu svojim idejama, dodaje.
Automobilski ekonomist Stefan Bratzel pohvalio je Rimčevu strategiju kojom gradi vlastiti brand, oglašava svoj hiperuatomobil, a živi od proizvodnje vrhunskih komponenti na manjoj skali na kojoj ne napada nikoga od velikih imena. Korporacijama ima pristup kao partner, a ne konkurent, i tu se ugodno osjeća – zaključuje Bratzel.